eithne: Přemýšlím, jak moc bych se musela nudit, abych si zkoušela maturitu nanečisto. Zatím jsem se ještě nikdy nenudila tak, abych se konečně naučila španělsky a rusky, jak mám v plánu už léta... takže to asi jen tak neklapne :-D Ale dobrý vědět, že to není tak hrozný, jak jsem si myslela! I když jsem ráda, že jsem si u maturity ještě mohla vybírat všechny předměty.
tlapka: Nenudím se vůbec, prostě mi hráblo a cítila jsem potřebu si mezi těmi zdrobnělinkami dokázat, že to na krku ještě zvládne i něco jiného než jásat doslova nad každým prdem. :D
Přesně jak říkáš, taky jsem si ráda vybrala (náš ročník měl povinně ČJ a pak volil mezi jazykem/matikou) a stejně bych si vybrala i tentokrát, ale je fajn vědět, že bych zvládla i tuto cestu.
Španělština i ruština si vyžaduje ten správný čas. :D Aspoň se tím utěšuju... na výšce jsem absolvovala španělštinu 1-2, dvakrát, na bakaláři a pro osvěžení i na magistru... a trojka už se mi do rozvrhu ne a ne vlézt. *hi* Přitom mě to tak bavilo! Třeba se jednou budeme učit společně. :D
hroznetajne: Upřímně - to jsi teda fakt frajerka. Protože matiku já už neovládám a vypadla jsem z toho, ale úplně. Pohybuji se v matematice Hejného a můj mozek pracuje v didaktice prvostupňových učitelek :D. Tam nějak moje matematika končí, takže co se bere na střední jsem nějak úplně vytěsnila. Letos jsem didaktické testy prožívala se ségrou, čeština ji trošku zaskočila, upřímně mě trošku také, angličtina podle mě stále až uboze primitivní, na matiku si netroufám. Jsi dobrááá *sok*!
Generace epizeuxisu jsem zrovna já a vzpomínám na to se slzičkou v oku, bylo to ňu ňu :D.
tlapka: Ta Hejného matematika je něco, co díky mému zaměření naprosto míjí mě. Celkem by mě zajímal Tvůj pohled na ni. Kdybys někdy náááhodou nevěděla, co psát, tak nějaký úvod do problematiky bych určitě nejen já uvítala. *andel*
To máme Jidáše, epizeuxis, Rumcajs... letos tuším Neruda? :D
chaoska: rikala jsem si to, co napsala Eithne - to by nemohla existovat jina "zabava" nez toto, abych se do toho pustila :D navic ani nemusim, je mi jasny, ze bych neodmaturovala :D i kdyz 33% ke splneni je teda dost malo, to me prekvapilo.
ja jsem obecne proti povinne maturite z matiky. nebo lepe receno at je, ale at o tom studenti vedi uz v dobe, kdy si vybiraji stredni, jinak je to uplny nesmysl. nas s tim zacali strasit na konci tretaku *zed* trapny.
tlapka: Věřím, že bys to zvládla. Na těch 33 % opravdu není třeba žádné velké počítání. Pořád se o té maturitě mluví, ale málokdy se přitom zmíní ta hranice, která opravdu není nedosažitelná. Kdyby se posunula na nadpoloviční většinu, asi by to s procentem úspěšnosti hodně zahýbalo, protože věřím, že spousta úspěšných cílí právě těsně nad hranici úspěchu a stačí jim prolézt.
Znát podmínky maturity by budoucí prváci rozhodně měli a mrzí mě, že to není taková samozřejmost, jaká by měla. O povinné matice se mluvilo i za mě, nakonec to ještě v červnu(!) vypadalo, že budeme mít povinně 5 maturitních předmětů, takže jsem si podle toho nahlásila i semináře. Zpátky na 4 předměty to schválili snad 30. srpna (!). Dodnes cítím křivdu, když si vzpomenu na učitele, jak mi vyčítal, že snad jako maturanti víme, co chceme, když jsem se ptala na možnost změny semináře. *zed*
mow: Tenhle článek mě trochu přinasral, strašně Tlapce závidím a zároveň na ni žárlím:-) Já si totiž pustil 107 videa Marka Valáška, kde právě řeší letošní didakťák z matiky, a zvládl bych tak úvodní příklad se sirupem. Mně to přišlo hrozně těžký, umím trojčlenku, zlomky, procenta, umím rozkládat jednoduchý vzorečky, ale když je to něco složitějšího, je to špatný.. Mně nikdy matika moc nešla, nemám ju rád, stresuje mě, jsem na ni blbej. Ale baví mě pozorovat Valáška, s jakou lehkostí a samozřejmostí počítá příklad za příkladem, ačkoliv já na to pohlížím s němým úžasem a říkám si, jak to, kurva, udělal? Ale gympláci byli vždycky v matice lepší...
---
mow.pise.cz
chaoska: s tou posledni vetou nesouhlasim, ja chodila na gympl, a dneska bych nevypocitala nic :D taky mi matematika nesla.
tlapka: Člověče, fakt to takhle vidíš? Protože přesně těch pár základních věcí, co píšeš, v tom testu využiješ nejvíc a dá se na tom nasbírat spousta bodů. ;-) Neumím toho o mnoho víc... a třeba ty grafy se dají udělat sice pracně, ale mechanickým dosazováním vyznačených bodů do rovnic, i když se to dá spočítat mnohem jednodušeji a rychleji, když víš jak, což jsem si nevzpomněla. :D Možná bys byl při vážně pojatém pokusu překvapený výsledkem. ;-)
ann taylor: Jak to tak čtu, těžké by to pro mě asi nebylo (aspoň tak na trojku), kdybych tu matiku měla ještě čerstvě v hlavě (jelikož jsem od střední nikdy nepoužila víc než násobení, procenta a jednoduché zlomky, teď už bych to nenapsala zcela určitě). Něco z toho, co píšeš, mi v hlavě vyskakuje, že tohle jsme probírali a dokonce jsem ze začátku s tímhle doučovala kamarády. Na druhou stranu to občas zní jako něco, s čím bych problém měla, protože středoškolskou matiku jsme rozhodně ani neprobrali celou, něco z toho, co píšeš, mi vůbec nic neříká, a učitel se na nás zcela otevřeně řešeno vysral s tím, že ji stejně nebudeme potřebovat (protože jsme byli JENOM EKONOMKA? Kde se NIC NEPOČÍTÁ?...?), takže... ono to fakt není tak snadný. U češtiny takovej problém není, tam se dá projít s nadrcením, ale u matiky by se měl začít klást důraz na pořádnou výuku, na to, aby to učil člověk, který rozumí souvislostem a umí je vysvětlit, a potom řešit maturity, to je podle mě velkej kámen úrazu a minimálně před 14 - 10 lety jsem na takovou učitelku narazila jen jednou a o to ještě odešla kvůli dítěti. Jenže kvalitní matematik s učitelskými schopnostmi to zase učit nepůjde, protože v soukromém sektrou si nebude muset vybírat, jestli bude bydlet nebo jíst a jestli bude mít auto nebo dítě :)
tlapka: Tenhle problém je hrozně komplexní a souhlasím, že výuka je základ úspěchu. Neměla jsem vyloženě špatnou matikářku, ale moje studium povětšinou vypadalo tak, že jsem v hodinách opisovala z tabule a pak jsem si to doma studovala sama, od úplných základů, dělala si zápisky a náčrtky po svém a počítala si příklady ze sbírky úloh. Jenže ne každý student je takhle motivovaný a bude dělat něco navíc. :D Přitom možná by stačilo, aby nám to ta učitelka v úvodu vysvětlila naprosto jednoduchými slovy (kolikrát jsem si do těch svých poznámek psala překlad z matematičtiny do lidštiny :D) a třeba z různých úhlů pohledu, abych se už v hodinách zorientovala mnohem více a využila čas v nich efektivněji. A hlavně systematicky, připomenout návaznosti, postupovat od nejjednoduššího k těžšímu... a za jasně daných podmínek, co je nepodkročitelný základ a kde jsou hranice maturitního učiva. Což se velmi těžce vymezuje pro různé typy škol, přitom maturita je stejná a to by vydalo na samostatnou diskusi. *nevi*
myfantasyworld: Jak si sama na začátku napsala, gympl je s matematikou jinde. :D
Jsi dobrá, že i po takové době jsi to dala. Já mám problémy s matematikou už od základky. A na logických úlohách jsem pohořela vždycky. Radši bych si dala několikrát češtinu, než matiku. *smich* A jsem ráda, že jsme měli u maturity na výběr angličtinu nebo matematiku. :)
tlapka: Výběr jsme měli stejný, zřejmě bych volila stejně, ale trochu mě uklidnilo vědět, že by to nebyla jediná možná cesta. Věřím, že i ty by ses na hranici "prospěl" vyškrábla. ;-)
terezawa: Haha, to jsem ráda, že nejsem sama, kdo i po 8 letech zkouší didaktické testy :D. Češtinu jsem dala na 100 ...kdo by to čekal, že :D. Dokonce ani Neruda mi nevzal vítr z plachet. :D
Matematiku také na 4, ale jen z toho důvodu, že jsem byla líná se na některými úlohami vůbec zamyslet!
Takže hlavu vzhůru a za rok to bude ta troječka. :)
damn-girl: Maturita z matematiky NE A NE A NE :-D. Stačila mi každá čtvrtletka či pololetka, na to abych si plně uvědomovala, že tady moje cesta ve škole nepovede a budu se muset naučit drilovat angličtinu, že tam je sice i ústní, ale stále tam mám daleko větší šanci než právě u matematiky :-D.
tlapka: Slyšela jsem od studentů, že hodně z nich naopak drtí slohovku, aby se vyhnuli slohovce a ústní části... na naší škole jsme to tak neměli, jazyk byl povinný, takže kdo si ho nevzal státně, musel si ho vzít ve školní části. A bylo po taktizování. :D
rebarbora: Přečetla jsem hned v den vydání, ale ke komentování jsem se dostala až teď *hi*
Baví mě, jak jsi evidentně ve správné profesi :D A taky máš můj obdiv, že jsi to zvládla, navíc v "bojových" podmínkách *smich* Já mám upřímně ze státních maturit respekt a nejsem si jistá, jestli bych odmaturovala, kdyby byly už za nás *hi* A z matiky? *ee* Zlatá moje francouzština *frajer*
tlapka: Vidíš, a já si tou profesí pořád nejsem stoprocentně jistá. :D Myslím, že bys se státní maturitou neměla problém. Práci s textem máš v malíku a souvisle vyjadřovat se taky umíš. ;) No a matika, tam asi vážně záleží, jak to komu sedne, ale pokud si někdo neklade za cíl mít jedničku/dvojku, tak to nic nezvladatelného není... z francouzštiny se dá státně maturovat taky. ;-)