tlapka: Tenhle problém je hrozně komplexní a souhlasím, že výuka je základ úspěchu. Neměla jsem vyloženě špatnou matikářku, ale moje studium povětšinou vypadalo tak, že jsem v hodinách opisovala z tabule a pak jsem si to doma studovala sama, od úplných základů, dělala si zápisky a náčrtky po svém a počítala si příklady ze sbírky úloh. Jenže ne každý student je takhle motivovaný a bude dělat něco navíc. Přitom možná by stačilo, aby nám to ta učitelka v úvodu vysvětlila naprosto jednoduchými slovy (kolikrát jsem si do těch svých poznámek psala překlad z matematičtiny do lidštiny
) a třeba z různých úhlů pohledu, abych se už v hodinách zorientovala mnohem více a využila čas v nich efektivněji. A hlavně systematicky, připomenout návaznosti, postupovat od nejjednoduššího k těžšímu... a za jasně daných podmínek, co je nepodkročitelný základ a kde jsou hranice maturitního učiva. Což se velmi těžce vymezuje pro různé typy škol, přitom maturita je stejná a to by vydalo na samostatnou diskusi.